Japonia retrage acest produs din minimarketuri, înainte de JO Tokyo 2020, ca să nu-i șocheze pe turiști

  • 22 Ianuarie 2019 20:19
Japonia retrage acest produs din minimarketuri, înainte de JO Tokyo 2020, ca să nu-i șocheze pe turiști

Marile lanțuri de minimarketuri japoneze vor înceta să mai comercializeze reviste pornografice, pentru a nu îi șoca pe turiștii străini așteptați în Japonia cu ocazia Cupei Mondiale la rugby, ce va avea loc în septembrie, și la Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020, informează AFP.

Seven Eleven, care deține peste 20.700 de puncte de vânzare de acest tip în Japonia, a dezvăluit marți că aceste publicații vor dispărea din raioanele sale până în vara anului 2019. Concurentul său, Lawson, a făcut un anunț similar în cursul zilei de luni. 

Prezența acestor reviste pe rafturile magazinelor nipone, la îndemâna copiilor, îi șochează adeseori pe turiști, mai ales pe cei occidentali, care vin în număr tot mai mare în Japonia.

De fapt, această decizie (care afectează reviste ce reprezintă mai puțin de 1% din vânzările totale ale grupului Seven Eleven) are printre alte scopuri și pe acela de a nu face impresie proastă în fața străinilor, a asigurat agenția Kyodo. 

'Asta a făcut parte dintre criteriile luate în calcul', a confirmat un purtător de cuvânt al Seven & I Holdings, grupul care deține minimarketurile Seven Eleven. 

'Vom putea să vindem alte produse în spațiile astfel eliberate', a adăugat el. 

Decizia de a retrage acele reviste răspunde unei schimbări structurale a clientelei acestor mici spații comerciale de cartier, denumite 'konbinis' și care oferă tot felul de produse și servicii, șapte zile din șapte și 24 de ore din 24 pe parcursul întregului an.

Inițial, ele erau majoritar frecventate de bărbați salariați, dar, mai ales în ultimii ani, procentul femeilor și persoanelor în vârstă a crescut în urma unei reînnoiri a ofertei, de acum mult mai bine adaptată la nevoile mamelor care sunt casnice sau lucrează și ale vârstnicilor, cărora le este greu să se deplaseze până la marile magazine de tip supermarket.

În Japonia există aproximativ 55.750 de 'konbinis', Seven Eleven și Lawson fiind cele mai importante lanțuri de profil, urmate de Family Mart. Aceste lanțuri de buticuri (primele dintre ele au o vechime de peste o jumătate de secol) primesc zeci de milioane de clienți în fiecare zi.

sursa: AGERPRES

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: MUZICĂ
Meteo Chișinău
19,4
Nori împrăștiați
Umiditate:72 %
Vint:5,66 m/s
Fri
11
Sat
12
Sun
14
Mon
14
Tue
14
Arhivă Radio Chișinău