De ce renunță compania Nestle la divizia produselor pentru îngrijirea pielii

  • 20 Septembrie 2018 15:57
De ce renunță compania Nestle la divizia produselor pentru îngrijirea pielii

Nestle și-a scos la vânzare divizia care comercializează produse și tratamente pentru îngrijirea pielii, deoarece compania elvețiană renunță la afacerile neperformante și caută să evite criticile din partea investitorului activist care solicită o restructurare, transmite Reuters.

Nestle este sub presiune deoarece Third Point, un fond speculativ condus de investitorul Daniel Loeb, cere măsuri drastice pentru îmbunătățirea performanțelor financiare.

Nestle a anunțat că explorează opțiunile strategice pentru această divizie, spunând că "viitoarele oportunități de creștere ale Nestle sunt în afara obiectivelor strategice ale companiei", care se concentrează pe alimente, băuturi și nutriție.

Săptămâna aceasta, Nestle a acceptat să-și vândă divizia de asigurări Gerber Life, pentru suma de 1,55 miliarde de dolari, iar surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat, pentru Reuters, că va depune o ofertă pentru divizia de băuturi Horlicks a GlaxoSmithKline.

Divizia responsabilă de îngrijirea pielii produce brandurile Cetaphil și Proactiv, precum și un produs pentru reducerea ridurilor, Restylane. Divizia a avut anul trecut vânzări de 2,7 miliarde de franci elvețieni (2,8 miliarde de dolari), reprezentând aproximativ 3% din totalul vânzărilor Nestle.

Valoarea diviziei este estimată la 6 - 6,5 miliarde de franci elvețieni de către analistul Jean-Philippe Bertschy de la Vontobel, excluzând datoria financiară, provizioane și impozite amânate. Acesta susține că Nestle ar putea obține între șase și opt miliarde de franci elvețieni din vânzarea diviziei, în timp ce un alt analist estimează că s-ar putea obține șapte miliarde de franci elvețieni.

Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, are 335.000 de angajați, 436 de fabrici în 85 de țări, își vinde produsele în 189 de țări.

În România, Nestle deține o fabrică la Timișoara, deschisă în anul 1995. Nestle România exportă 35% din producția fabricii de la Timișoara în Ungaria, țările de la Marea Adriatică, țările mediteraneene și, începând din acest an, în Irlanda. 

Sursa: AGERPRES

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică
Meteo Chișinău
19,4
Nori împrăștiați
Umiditate:72 %
Vint:5,66 m/s
Fri
11
Sat
12
Sun
14
Mon
14
Tue
14
Arhivă Radio Chișinău