Datele înregistrate la Serviciul 112 vor fi stocate și prelucrate electronic

  • 05 Decembrie 2018 16:23
Datele înregistrate la Serviciul 112 vor fi stocate și prelucrate electronic

Toate informațiile înregistrate la Serviciul unic 112 vor fi stocate pe un termen de până la 10 ani într-un sistem informațional automatizat, care până în prezent funcționa în regim de testare, anunță un comunicat al Guvernului.

Executivul a aprobat astăzi Regulamentul privind modul de ținere a Registrului de stat format de Sistemul informațional automatizat al Serviciului național unic pentru apeluri de urgență 112 (RS 112).

De asemenea, regulamentul stabilește obligațiile instituțiilor implicate în crearea și ținerea Registrului. Astfel, Ministerul Economiei și Infrastructurii în calitate de posesor al RS 112 va asigura administrarea Registrului. Acumularea datelor, precum și completarea fișelor apelurilor de urgență vor fi asigurate de către Serviciul 112. Totodată, furnizori de informații pentru RS 112 vor fi Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Muncii, Sănătății și Protecției Sociale și Ministerul Apărării.

Accesul la Registru va fi oferit instituțiilor de profil în baza unei cereri cu specificarea numelui, prenumelui și funcției deținute de către solicitant. Potrivit Executivului, regulamentul mai conține măsuri care vin să asigure securitatea și confidențialitatea datelor prelucrate.

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Știri* Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
4,24
Ceață
Umiditate:100 %
Vint:1,03 m/s
Sun
15
Mon
15
Tue
15
Wed
16
Thu
17
Arhivă Radio Chișinău