Logo
Prima pagină

Societate

CJI | Mai multe posturi TV au reflectat părtinitor campania pentru alegerile locale noi

08 Mai 17:47

Șapte din zece posturi de televiziune monitorizate în perioada 28 aprilie – 4 mai 2018, în campania pentru alegerile locale noi din 20 mai 2018, au favorizat sau defavorizat anumiți concurenți electorali, potrivit unui raport al Centrului pentru Jurnalism Independent.


CJI | Mai multe posturi TV au reflectat părtinitor campania pentru alegerile locale noi

CJI | Mai multe posturi TV au reflectat părtinitor campania pentru alegerile locale noi


Astfel, datele monitorizării arată că majoritatea posturilor TV au omis să ofere acces egal tuturor concurenților electorali înregistrați în campanie, neasigurând nici pluralismul de opinie, nici echilibrul surselor.

Doar postul public de televiziune Moldova 1, precum și posturile private Pro TV și TV 8 au avut un comportament echilibrat, oferind acces majorității concurenților electorali în știri, fără a favoriza sau defavoriza evident vreunul din candidații campaniei pentru alegerile locale noi, arată raportul.

Prin monitorizarea mass-media CJI își propune să informeze publicul cu privire la comportamentul mass-media în campania electorală și accesul concurenților electorali la mass-media, dar și să sesizeze instituțiile de reglementare cu privire la tendințele în măsură să afecteze performanța mass-media sau să compromită abilitatea acestora de a oferi publicului informații veridice, echidistante și pluraliste.

 

Cuvinte cheie

Articole cu teme similare: